Our online store will be operating as usual during this lockdown. Please expect some delays in deliveries during this period.
Cart 0

Full House- Konserto Cinta Bunga - Anastasia Qirana

RM 27.00


Wedding planner, guru tadika, mekanik, pelajar kulinari dan penjual kereta. Tidaklah terlalu huru-hara. Cuma full house sahaja. INDAH MELATI 

“Buku lagi?” - MELATI

 “Bukulah. Bagi cincin karang, bukan awak nak terima pun.” - LEE 

Melati senyum segaris. Jejaka di sebelahnya ini bijak menghibur hati. Namun sering diingatkan akal warasnya agar jangan sesekali hanyut dan terpedaya. Lelaki… Serba-serbinya baik sebelum dapat. Perangai sebenar, tunggu sesudah memiliki. Dia tidak mahu tersilap lagi, cukuplah hanya sekali. MANIS TERATAI

 “Kata-kata awak hari ni langsung tak masuk akal.” - TERATAI 

“Kenapa tak masuk akal pulak?” - QARL 

“Look at yourself! Awak lelaki yang sempurna, Qarl. Saya ni perempuan yang tak macam perempuan, hidup saya ni berkisarkan sepana, playar, pemutar skru, soket, WD-40, bla bla bla... Awak nak malukan diri sendiri apa?” - TERATAI

 Teratai hanya mahu berpijak di bumi yang nyata. Pengajaran lalu, cinta bukanlah segala-galanya. ANGGUN MATAHARI You buat apa ni, Norman?” - ANGGUN 

“Betul you nak tahu?” - NORMAN “I tak suka main puzzle, Norman. Berterus terang aje.” - ANGGUN “I’m kissing you… with my eyes. This is what I’m doing right now.” - NORMAN 

Anggun dah biasa hidup sendiri. Salahkah andai dia menolak Norman yang banyak rahsia? DINDA KEMBOJA “Hantuuuuuu!” - CHASE 

Kemboja keluh kesal. Ikut hati, mahu sahaja di-aikido-kan tubuh tegap di hadapan. Harap badan aje sado tapi otak sempit! Kemboja = bunga kubur = hantu? Formula mana kapten ragbi ni ambil? Imaginasi terlampau sungguh!!! SERI ORKID “Boleh tak kalau saya nak nikah dengan Orkid minggu depan? Dah tak sanggup nak pandang dia tanpa buat apa-apa.” - IZDIHAR 

“Pak cik…!! Gatal tu cover sikit boleh tak?” - ORKID 

Orkid bengang. Rasa macam nak sental urat saraf cikgu pesara dengan berus sabut coklat yang keras tu. “Miang-miang saya, dengan gadis yang saya mahu sunting sebagai isteri saya aje. Dengan gadis lain saya tak buat. Tak nak cuba?” – IZDIHAR

 Ini coretan Sang Bunga bertemu Si Kumbang. Mekar menyatu sukma, harum menyentuh jiwa. Ada yang molek, tidak kurang yang ribut. Ada yang manis, tidak kurang yang pahit. Melangkah menyusuri alunan takdir, akan termeteraikah pengakhiran bahagia untuk kisah mereka yang baru sahaja bermula?

Please refer to the images for a summary/synopsis of the book.

Sila rujuk kepada gambar halaman belakang buku untuk membaca ringkasan buku tersebut. 

Customer comments

Author/Date Rating Comment